۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۶۸۰۰۵
آیت الله فقیهی:

سازش با دشمن سبب از بین رفتن ارزش ها می شود | قاطعانه برخورد نکنیم دشمن جری تر خواهد شد

عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: مسؤولان جمهوری اسلامی باید نکات قرآنی را در همه عرصه‌ها به‌ویژه عرصه‌های بین‌المللی مورد توجه قرار دهند، زیرا سازش سبب می‌شود دشمن تعدی کرده و ما را وادار کند دست از اصول و ارزش‌های مان برداریم.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 63 سوره بقره پرداخت و گفت: خداوند در آیات قرآن کریم، تاریخ انبیای پیشین را برای پیامبر اکرم(ص) نقل می‌کند تا ایشان از سیره آن‌ها درس بگیرند.

وی با اشاره به لجاجت قوم بنی‌اسرائیل اظهار داشت: حضرت موسی(ع) در برخورد با این قوم از سوی خداوند مأمور شد تا از آن قوم لجوج ابتدا میثاق گرفته و سپس آن‌ها را تهدید کند که اگر به عهد خود پایدار نمانند گرفتار غضب و عذاب الهی می‌شوند؛ حضرت موسی(ع) نیز برای تهدید کردن آن‌ها به اذن خداوند کوه طور را بر بالای سر آن‌ها قرار داد تا بترسند و نقض عهد نکنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند از اروپا میثاق و تعهد بگیرید نیز حاکی از همین مقوله قرآنی است؛ البته باید گفت که اگر از اروپا تعهد هم بگیریم باز هم عهدشکنی خواهند کرد، اما این کار برای محکم‌کاری بوده و باید صورت گیرد.

وی با بیان این‌که پس از گرفتن میثاق و تهدید افراد لجوج باید احکام الهی را با جدیت پیاده کرد و جریان تعهد و میثاق را مدام به آن‌ها یادآوری کرد، ابراز کرد: اگر جلوی افراد لجوج را نگریم و با آن‌ها قاطعانه برخورد نکنیم، تعدی گری می‌کنند؛ همین اسرائیل ادعاهای زیادی دارد که اگر ایران قاطعانه جلوی آن نایستد تعدی کرده و آرام‌آرام همه سرزمین‌های اسلامی را تصرف می‌کند.

آیت‌الله فقیهی با تأکید بر این‌که ما باید پای دستاوردهای مذهبی خود ایستادگی کنیم، افزود: ما باید این کار را انجام دهیم، زیرا اگر غیر از این باشد دشمن می‌داند که اهل سازش هستیم و هر روز چیز جدیدی مطالبه می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: مسؤولان جمهوری اسلامی باید نکات قرآنی را در همه عرصه‌ها به‌ویژه عرصه‌های بین‌المللی مورد توجه قرار دهند، زیرا سازش سبب می‌شود دشمن تعدی کرده و ما را وادار کند دست از اصول و ارزش‌هایمان برداریم./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات